Marketing beperkt zich allang niet meer tot de advertentiekolommen van de de plaatselijke courant. Een innovatieve ondernemer lokt zijn klanten met een eigen tv-show.
Onze eigen Ronnie Overgoor bijvoorbeeld heeft Pitch Talk – een online talkshow. In eerste instantie was de show bedoeld als informatiebron voor de marketingwereld. Maar Pitch Talk heeft zich ontwikkeld tot een prima uithangbord voor Overgoors bedrijf.
Is online video een aanrader voor ondernemers uit minder hippe kringen dan de marketingwereld? Overgoor: “Zeker, online video is echt de marketingstrategie van 2006. Ik zie steeds meer integratie tussen TV en PC. Op een gegeven moment zal alles video zijn. De tijd van eenvoudige bannertjes is stervende.”
Geen productiewagens
Dus ondernemers kunnen er nu al mee scoren? “Absoluut, nu is het allemaal nog vrij pril, er geldt een first mover advantage. Nu kun je je nog onderscheiden.” En het kost weinig. Overgoor hoeft zoals hij zelf zegt, “niet met grote productiewagens op pad.”
Nu alleen nog een cursusje streaming video volgen.