Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Unico Glorie: ‘Ik schaam mij niet voor Call-tv’

Unico Glorie van Sprout Challenger 2Waytraffic noemt het stoppen met belspelletjesproductie een ‘strategische keuze’. "Het is slechts een klein onderdeel van onze business."

2Waytraffic stopt met de productie van Call-tv. Het bedrijf, dat sinds 1995 met dit format aan de gang is, wil zich concentreren op het uitbouwen van hun core business: het ontwikkelen en exploiteren van televisieprogramma’s die ook op mobiele telefoon en internet kunnen worden uitgebaat.

 

De belspelletjes, waarvan SBS co-producent was, passen volgens Glorie niet goed bij dit concept. “Van een vernieuwend quizprogramma is het makkelijker licenties verkopen dan van een belspelletje.” Deze week besloot het mediabedrijf dan ook te stoppen met de ontwikkeling hiervan.

 

Schaamte

Glorie ontkent dat het besluit te maken heeft met de dubieuze reputatie van de spelletjes. “Ik schaam mij er absoluut niet voor. Wij hebben deze programma’s gemaakt onder constant overleg met de overheid. Daaruit kwam een code of conduct waaraan wij ons altijd hebben gehouden. We hebben geen regels overtreden.”

 

Zendtijd

De belspellen zijn kort na een inval van de FIOD in september 2007 in de bedrijfspanden van RTL en SBS Broadcasting van de Nederlandse tv verdwenen. SBS vult de zendtijd nu met oude programma’s. Volgens Glorie is 2Waytraffic in gesprek met de zender om nieuwe content te ontwikkelen. “Wij hebben nog een hoop andere innovatieve businessplannen om via de televisie de kijker te activeren.” Zowel SBS als 2Waytraffic nemen de tijd voor de besluitvorming: “We gaan niet iets maken dat sprekend op het businessplan achter Call-tv lijkt.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Glorie verwacht voor de jaarwisseling geen definitieve afspraken te maken over invulling van de vrijgekomen zendtijd.