Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Uitdagen: recept voor succes

Kleine ondernemers die grote bedrijven uitdagen - Challengers - doen het steeds beter. "Ik heb zoveel klanten dat ik gestopt ben met adverteren." Meld u aan voor de Challenger 50 en verover een plek in onze ranglijst van de meest uitdagende bedrijven.

In 2007 presenteerde Sprout zijn tweede Challenger 50 – de lijst van de meest uitdagende ondernemers. Een vermelding in de lijst gaat niet ongemerkt voorbij. Chris Kortekaas van parkeerbedrijf Easypark2Fly kreeg een toeloop van klanten te verwerken na in de Challenger 50 opgenomen te zijn. “Drukker kan het niet. Ik sta continu volgeboekt”, zegt hij.

 

Zijn succes valt op. Het bedrijf heeft inmiddels vijf concurrenten. De ondernemer is hard op zoek naar meer parkeerruimte. “Ik adverteer niet en ik heb zelfs mijn Google Adwords afgezegd. Het is een luxe dat we zoveel klanten hebben, maar het is jammer om zo vaak nee te moeten verkopen.”

 

Geen prijs meer

Ook serverproducent Easybow kreeg heel wat te verwerken na het winnen van enkele ondernemersprijzen en opgenomen te zijn in de Challenger 50. “Ik wil geen prijs meer winnen”, zegt Michael Meelis.

 

De oprichter van Easybow hoopt op andere bedrijven in de lijst van 2008. “Er zijn zoveel gave bedrijven, ik zou hun plek op de lijst niet opnieuw in willen nemen.” Volgens hem hoort een vermelding in de Challenger 50 vooral bij bedrijven die zich in de underdog positie manoeuvreren. “We willen verder en ons ontwikkelen tot een gevestigde partij.”

 

Easybow stond twee keer in de Challenger 50. “Het heeft bijgedragen aan ons imago: verfrissend, anders, nieuw.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Wie daagt Easybow uit? U kunt zich aanmelden voor de Sprout Challenger 50 op onze speciale Challenger website.