Dat schrijft Fast Company op basis van de vacatures die Uber in de aanbieding heeft. Het is ook een flinke waslijst van meer dan 300 functies. General manager worden in Porto Allegre, Brazilië, Tijuana, Mexico of Tianjin, China? Trek in een baantje als marketing manager in Bogota, Düsseldorf of Sydney? Of ben jij die geweldige logistieke alleskunner die een uitdaging zoekt in Hanoi, Honolulu of Krakau? Hier kun je je melden.
Alles bij elkaar gaat het om tientallen marketing managers, community managers en ‘expansion managers’ in even zoveel steden over de hele wereld. Op dit moment werkt de Uber-app in 160 steden, deze week komen daar weer 4 bij. Vooral Azië gaat hard. India is inmiddels met tien steden de tweede markt voor de Amerikaanse challenger, als de nieuwe recruten in China hun best doen, kunnen zij daar de komende tijd makkelijk overheen.
Om de ruzie die Uber hier en daar krijgt met de gevestigde orde en wetgevers in goede banen te leiden, heeft het onlangs trouwens een stevige medewerker binnengehaald: David Plouffe, voorheen campagnebaas van president Obama tijdens de verkiezingen, heeft sinds kort senior vice president of policy and strategy op zijn Uber-visitekaartje staan.