Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Tommy Hilfiger: “Ken je beperkingen”

Deze week opende Tommy Hilfiger zijn eerste winkel in Parijs, de modehoofdstad van de wereld. De autodidactische ondernemer draaide in 2006 een omzet van 1,44 miljard euro. Wat kunnen we leren van modeman Tommy Hilfiger?

Delegeer

Hilfiger: “Eén van mijn sterke kanten is dat ik mijn beperkingen ken. Ik ben slecht in boekhouden, dus dat besteed ik gewoon uit aan mensen die ik vertrouw.”

Zet door
Hilfiger begon op zijn 18e en ging op zijn 24e failliet: “Maar juist de schade die je oploopt, verstevigt je fundament.”

Verdiep je in de markt
Er zit veel ruimte tussen fast fashion, zoals H&M, en haute couture, zoals wat Dior en Chanel maken. “Daartussenin kun je veel mensen bereiken en dat doe ik ook. Ik ben de man van de betaalbare luxe”, aldus de bescheiden Hilfiger.

Laat je niet leven
Sinds de firma Hilfiger van de beurs is, heeft Tommy zelf meer plezier in zijn werk: “Als er altijd mensen over je schouder meekijken, blokkeer je je creativiteit en zie je geen mogelijkheden meer. Ik voel me nu als uit de gevangenis bevrijd.”

De ondernemersgeest van Hilfiger richt zich op het grote succes . “Ik ben gek op succes, zakelijk succes. Ik houd ervan om met de grote spelers uit de hoogste divisies mee te doen. Daarom doe ik graag alles op grote schaal.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Meer over succesvolle mode-ondernemers in de nieuwe Sprout die vandaag verschijnt.

Lees het hele interview op Elsevier.nl