Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Tips voor het aansturen van uw werknemers

Ondernemers zijn alleskunners. U moet creatief, commercieel en duidelijk zijn in het aansturen van het personeel. Hoe communiceert u optimaal? Tips om u weer even op scherp te zetten.

 

  1. Kom uw afspraken na. Doe wat u zegt, zowel bij medewerkers als bij externe contacten. Vertrouwen is de basis van betrokkenheid van uw werknemers. En dat heeft zijn weerslag in het ziekteverzuim en het verloop binnen uw bedrijf.
  2. Creëer zekerheid. Communiceer open met werknemers, onzekerheid werkt contraproductief.
     
  3. Geef het voorbeeld. Blijf altijd kalm en probeer niet te heftig te reageren als dingen fout gaan. U bent het rolmodel van het bedrijf. Wanneer u uit de ban springt, zullen uw werknemers ook vanuit emotie gaan handelen. Niet bepaald goed voor een gedegen klantenservice.
     
  4. Stimuleer participatie: laat medewerkers meedenken en reageer hierop. Organiseer eens een vergadering met mensen van verschillende afdelingen om ideeën uit te wisselen en de samenwerking te verbeteren.
  5. Houd medewerkers op de hoogte van de grote lijnen: bespreek doelstellingen niet alleen aan het begin en het einde van het jaar. Bovendien is het voor medewerkers prettig eens direct met u te kunnen spreken. En niet via de lijnen van het management team.

 

Meer op inc.com

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Paulien van Wieringen en Fee Naaijkens