De ingebruikname van een nieuw back end software bij de pizzaketen maakt deze vernieuwing mogelijk. New York Pizza nam een nieuw ordersysteem van Andromeda in gebruik. Thuisbezorgd.nl legde een digitale koppeling en kan de online ontvanger orders nu efficiënter doorgeven.
Gebruikers van Thuisbezorgd.nl kunnen op de site kiezen in welke stad ze wonen om vervolgens hun gastronomische bestelling door te geven aan het restaurant van keuze. Directeur Jitse Groen: “Steeds vaker sturen we een sms als de koerier bij het restaurant weg rijdt naar de klant.”
Fax
Zo geraffineerd als het online bestellen van eten lijkt, zo ouderwets werkt het aan de achterkant. Jitse Groen: “De bulk van de orders zenden we nog steeds via de fax door. Sommige restaurants hebben meerdere faxapparaten staan.”
Het bedrijf heeft in Nederland 1.500 aangesloten restaurants. In Duitsland zijn dat er 500 en in België 50. “In België hebben we vorige maand een kantoor geopend. We hopen volgend jaar 500 restaurants te bedienen.”
Eigen bestelsysteem
New York Pizza is niet de eerste met wie Thuisbezorgd.nl een digitale koppeling legt. “We hebben tussen de 100 en 150 koppelingen met gebruikers van software van Sales Booster.” En er lag al een digitale verbinding met Spare Rib Express. Volgens Groen zijn er in Nederland niet veel andere grote ketens voor wie het loont om grote, geautomatiseerde bestelsystemen te implementeren. “Anderen kunnen wel ons eigen systeem gebruiken, T Connect. Dat is gratis. Of via een XML-feed”.
Thuisbezorgd.nl verwerkt maandelijks meer dan 100.000 bestellingen, veelal in grotere steden. Groen: “Wij sturen tegenwoordig op piekmomenten 120 bestellingen per minuut aan bezorgrestaurants verspreid over heel Europa. Sommige restaurants ontvangen op één dag 80 bestellingen”.
Het bedrijf uit Enschede kocht begin dit jaar het internetdomein Pizza.co.uk. Die site verwijst vooralsnog door naar Nederlandse webpagina’s.
Bron: Erwin Boogert, Emerce.nl.