Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Studio Scaleup: Crisp haalt 75 miljoen op, is vers eten recessieproof?

Deze week in de podcast met alles over startups, scaleups en f*ckups: online supermarkt Crisp maakt investeerders hongerig naar meer: 75 miljoen euro vers kapitaal haalde de verssuper op. Maar hoe recessieproof is de groei?

crisp investering 75 miljoen studio scaleup
Je leest nu: Studio Scaleup: Crisp haalt 75 miljoen op, is vers eten recessieproof?

Abonneren op Studio Scaleup kan o.a. bij Apple Podcasts, Google Podcasts en Spotify.

Crisp kan hard doorgroeien met vers en lokaal eten

Tom Peeters blijkt met Crisp al dit voorjaar een whopping 75 miljoen euro te hebben opgehaald bij investeerders. Onder hen weer grote angel-namen als Adriaan Mol (Mollie), Jitse Groen (Just Eat Takeaway) en Alexander Ribbink (ooit werkzaam bij TomTom). Wie dacht dat online boodschappen bestellen op zijn retour is na corona zit er dus blijkbaar naast? Jelmer en Philip doken in een bijzondere concurrent van Picnic, Albert Heijn en Jumbo, die er prat op gaat dat lokaal en rechtstreeks ingekochte groente, vlees en fruit niet alleen lekker vers zijn, maar ook kunnen zorgen voor lekkere groei. Alleen: blijven de bestedingen per bestelling overeind als de klanten moeten beknibbelen op hun boodschappen?

 

Kort nieuws:

  • Flitsbezorger Getir zou Gorillas willen overnemen;
  • Meatable, de maker van kweekvlees, gaat in Singapore de markt op met nepvarkensvlees;
  • Victor van Tol, oprichter van SnappCar, stapt in laadpalen met SleeperCharger;
  • Te weinig female founders? HearstLab Europe kreeg 146 aanmeldingen voor een pitchwedstrijd om 100K.

 

Geldrondjes:

  • OpenUp, abonnement voor online psychische hulp, heeft 15 miljoen opgehaald;
  • Expatfile haalt 1,3 miljoen op om Amerikanen belastingaangifte te laten doen.

Shownotes: