Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Startups van 2014: SendCloud

Rob van den Heuvel, Bas Smeulders en  Sabi Tolou werpen zich met SendCloud op als schakel tussen webwinkels en pakketvervoerder PostNL. Sprout nomineert hun startup voor de titel Startup van het Jaar.

Een webwinkelier is daardoor na het binnenkrijgen van een bestelling bijna geen tijd meer kwijt aan het maken van een verzendlabel. Dat levert volgens SendCloud een tijdswinst op van ongeveer 1 minuut per bestelling.

Bovendien zijn de verzendkosten scherp, dankzij een bulkcontract dat de startup sloot met PostNL. De Bol.coms en Wehkamps hebben hun logistieke proces al prima op orde, maar op alle andere winkels in het segment daaronder richt SendCloud zich.

Alle drie zijn zelf op jonge leeftijd begonnen met een webshop. Ze kennen de logistieke pijn die daarbij hoort, en besloten na een avondje brainstormen met het SendCloud-plan onder de arm naar de KvK te stappen.

‘Dit is veel leuker om te doen en de groeipotentie is hoger’ zegt Van den Heuvel. ´Het is interessanter, dankzij het b2b-aspect, je kunt je eigen platform bouwen en mensen aannemen.’ Of dat laatste aspect echt zo leuk is? ‘Wel als ze dingen beter kunnen dan jezelf’, nuanceert Van den Heuvel.

Het Belgische BPost klopte onlangs uit eigen beweging aan bij de startup met het verzoek om het platform naar België te brengen. In 2015 probeert SendCloud het in Duitsland of Groot-Brittannië. Als alles op rolletjes blijf lopen volgt de oversteek naar de VS.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Lees de pitch en het oordeel van een investeerder