“Fellowforce.com is een portal waar consument en bedrijf met elkaar in contact komen. Bedrijven betalen er om uitdagingen te plaatsen waarop bezoekers kunnen reageren. Gebruikt een bedrijf uw idee, dan kunt u een geldbedrag ontvangen. Fellowforce heeft al eens vijfhonderd dollar uitgekeerd, maar cashen is niet het doel van de deelnemers. Het is de lol om mee te denken en het gevoel dat je betrokken bent bij een brand.
Fellowforce startte in 2007 en draait nu break even. De groei in omzet moet dit jaar gegenereerd worden uit de dienstverlening naar bedrijven: Fellowforce biedt – naast de challenges – een virtuele focusgroep, een virtueel co-creatieplatform en een feedbackplatform voor consumenten.
Ook een kleine mkb’er in Groningen kan nu beschikken over de kennis van bijvoorbeeld een topontwerper in Brazilië. Ik geloof heilig in consumenteninnovatie en co-creatie: over vijf jaar staat er een pot pindakaas in de supermarkt die door consumenten is bedacht.”
Auteur: Hester van de Kaa