Speednetworking werkt hetzelfde als speeddating voor vrijgezellen. Alleen zijn het hier de ondernemers die een goede indruk moeten maken. Ruim honderd ondernemers kwamen naar Artis om te werken aan hun zakelijke netwerk.
Tijdens acht gesprekrondes van tien minuten konden de ondernemers laten zien wat ze waard waren. Niet om direct hun spulletjes via vlotte verkooppraatjes aan de man te brengen, maar vooral om iets voor elkaar te betekenen. Dat was ook de boodschap van ‘mensenverbinder’ Martijn Aslander en mkb-voorman in Amsterdam Ferry Houterman.
Jeanette Diepenbroek eigenaar van Procongress was er ook bij. Met een behoorlijke stapel visitekaartjes ging ze de deur uit. “De avond was leuk en goed georganiseerd“, concludeert ze. Diepenbroek had snel resultaat, dinsdag had ze een al aantal mailtjes van haar kersverse contacten ontvangen. Het waren niet alleen ondernemers. Vertegenwoordigers van banken, accountancybureaus , mkb-verenigingen en een enkele overheidsorganisatie liepen rond.
Na afloop werden de opgedane contacten nog eens geanalyseerd en doorgespeeld naar andere partijen.
Foto’s van de avond zijn hier te zien.
Een uitgebreid verslag van de avond op netwerken.blogspot.com