Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Seat Ibiza Ecomotive

U dacht dat de Suzuki Alto de meest zuinige was van de zes? Toch niet. De meest geknepen motor komt voor rekening van Seat.

Deze ultrazuinige Ecomotive verstookt slechts 3,7 liter per honderd kilometer. De CO2-uitstoot blijft steken op net geen ons. Daarvoor levert u wel iets in. Zoals koppel en toeren. Ooit weleens een auto gereden die bij honderd kilometer per uur niet boven de 1.700 toeren uitkomt? De diepklinkende diesel is bij het optrekken behoorlijk lawaaiig, dat vermindert als u de gewenste snelheid bereikt. Uiteindelijk doet het nog het meest denken aan oude dieseltechniek. Zo reden wij ooit een Golf 2 diesel die even veel geluid produceerde.

Daar staat minimaal verbruik tegenover, en dat is ook wat waard. Het interieur is weinig spannend en doet wat goedkoop aan. Dat komt door de overdaad aan plastic, maar vooral door de kleurstelling van de displays – rood op zwart. Het is net een Hema-wekkerradio. Het instrumentarium kent overwegend basisfuncties en is duidelijk genoeg. Nadeel is de kilometerteller, die zit dermate ver naar rechts dat het zicht niet optimaal is. De stoelen zijn sportief kuipachtig, en daardoor niet geschikt voor een bmi van boven de 25.

Seat beweert dat deze brandstofbespaarder betere prestaties levert dan de reguliere Ibiza 1.4 TDI. Hij is meer aerodynamisch, kent een betere gewichtsverdeling en een scherper motormanagement. Hoe dan ook, het ultralage verbruik, het plezierige rijgedrag en het vermogen van 80pk zijn een prestatie op zich. Al zouden wij de Kip-caravan er niet achter durven hangen.

 

 

Gereden: Ibiza Ecomotive

CO2 uitstoot: 98 gram per kilometer

Gemiddeld verbruik: 1 op 27

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Bijtelling: 20 procent

Prijs: vanaf 19.595 euro