De Nederlandse dienst, in 2012 nog startup van het jaar bij Sprout, heeft de nieuwe versie van zijn app voorzien van een mobiele bestel- en betaalomgeving. Gebruikers die vanaf nu een dagaanbieding willen scoren bij bijvoorbeeld Bol.com of reissite Travelbird hoeven daardoor nu de Scoupy-app niet meer uit en blijven in een mobiel-vriendelijke omgeving, waardoor veel minder mensen zullen afhaken tijdens het bestellen, zo verwacht Scoupy.
Voorheen werden de meeste mobiele klanten vaak afgescheept met een reguliere, en dus op een klein scherm onhandige, website, waar afrekenen een flinke opgave is. Als een webwinkel erop staat, kan hij klanten nog altijd naar de gewone website laten doorsturen, maar dan zal Scoupy aangeven dat het waarschijnlijk niet gaat werken, licht operationeel manager Bas Jongerius toe. Hij testte de app met de nieuwe betaalmogelijkheid bij een reisbureau, wat volgens Jongerius een ’10 keer zo hoge conversie’ opleverde.
Scoupy heeft kortom de ambitie om een volwaardig ecommerce-platform te worden. Dat betekent allerminst dat Jongerius de lokale winkelier links laat liggen. ‘Je kunt straks in een restaurant reserveren en betalen via Scoupy’, zegt Jongerius. ‘We gaan de betaling alvast regelen, zodat bijvoorbeeld de schoenenzaak op de hoek je schoenen klaar kan zetten, zodat je ze alleen nog maar op hoeft te halen.’