Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Renault Mégane

“Weet je nog dat je zei dat Renault niets voor je was?”, aldus de automaker in een televisiecommercial. Wat is de bedoeling? De historie van Renault afkraken of meer auto’s verkopen? Het is ons niet duidelijk.

De vorige editie van de Mégane was een duidelijk herkenbaar autootje. Hoekig met dikke billen. Wat dat betreft lijkt de nieuwe Mégane meer op een computergegenereerd windtunnelmodel. De 1.5 liter motor schakelt soepel en is vooral op lage snelheden pittig.

Fenomenaal is de wegligging, terwijl het bedieningspaneel een kleine ramp is. Geen van de functies op het dashboard wijzen zich vanzelf. Zo zit een snelfunctieschakelaar (navigatie, audio, telefoon) verstopt achter het stuur en slagen we er derhalve beter in om verkeerd te drukken dan goed. De handleiding ‘druk op knop 2 en vervolgens op knop 6′, biedt weinig soelaas.

De druppelvorm van de Mégane zorgt voor een klein achterraam en dus beperkt zicht bij het achteruitrijden. Een parkeersensor verlicht dat probleem iets. De versie die wij reden had geen cruisecontrol, wel een begrenzer. Je stelt een snelheid in en de auto komt daar niet zomaar overeen. Onze redacteur heeft die functie ook in zijn klassieker uit 1977 – een combinatie van rechtervoet en blik op de kilometerteller.

 

 

Gereden: Hatchback 1.5dci 90 FAP Expression

CO2 uitstoot: 118 gram per kilometer

Gemiddeld verbruik: 1 op 22.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Bijtelling: 20 procent

Prijs: vanaf 24.700 euro