Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Pas op voor trends

Internet 2.0, weblogs, bling bling. Leuk, alweer zo’n trend die u ‘absoluut niet mag missen’, maar heel vaak blijkt het gebakken lucht. Vijftien regels om verstandig om te gaan met een hype.

Veel ondernemers willen ‘iets’ doen met een trend. Ze horen ervan en dan mag de boot niet worden gemist. Maar wie er serieus werk van wil maken, moet inschatten wat de trend waard is en dan een degelijk plan opstellen, meent de Amerikaanse strategie-adviseur Mike Myatt. Niemand kan voorbijgaan aan de lessen van de internethype, toen heel wat zeepbellen knapten.

Myatt stelde daarom een gedegen 15-punten plan op. Besef bijvoorbeeld dat het inspelen op een trend altijd een risico inhoudt. Dat een idee wel aardig klinkt, betekent bovendien niet dat hij dat ook werkelijk is. Ook heeft het reageren op een hype weing zin wanneer u geen plan maakt met meetbare succesfactoren, deadlines en benchmarks

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Kortom: nieuwe ideeën zijn prachtig, maar ze moeten wel serieus toepasbaar zijn.

Hebt u al eens spijt gehad van het meegaan met een hype? Vertel het ons.