Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Paginagrote advertenties voor ‘boycottomaten’

UTRECHT (ANP) - Ook supermarktketen PLUS gaat zijn Nederlandse tomaten promoten, nu telers worden getroffen door de Russische boycot. Zaterdag verspreide PLUS in verschillende kranten paginagrote advertenties met de titel: ,,Mag het een tomaatje meer zijn?"

Bij de supermarkt gaan de Hollandse trostomaten met 2 euro in prijs omlaag naar 89 cent voor een kilo. ,,Een deel van de oogst dreigt te worden vernietigd”, zo staat in de advertentie. ,,Samen kunnen we de Nederlandse telers helpen.”

Concurrent Jumbo liet vrijdag al weten groenten en fruit van eigen bodem te gaan promoten, in reactie op de Ruslands importstop. Jumbo wilde alleen nog niet zeggen wanneer de campagne start.

Albert Heijn

Marktleider Albert Heijn houdt zaterdag in zijn supermarkten een ,,eenmalige actie voor 1 dag” om Nederlandse producten als komkommer, paprika’s en trostomaten extra onder de aandacht te brengen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Door de Russische ban kunnen de Nederlandse groente- en fruittelers geen waar uitvoeren naar Rusland. Door meer groente en fruit te consumeren in eigen land, kan het wegvallen van de Russische exportmarkt enigszins worden gecompenseerd. Omdat er momenteel sprake is van een overaanbod aan groente- en fruit in Europa, liggen de inkoopprijzen voor winkeliers en marktverkopers nu ook lager dan voorheen.