Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

‘Oranjekoorts in supermarkt nog niet op gang’

DONGEN (ANP) - Met een kleine drie weken te gaan voor het WK voetbal in Brazilië, moet de oranjekoorts in de Nederlandse supermarkt eigenlijk nog op gang gekomen. De consument lijkt niet alleen behoudend met het kopen van naar het Nederlands elftal verwijzende producten; het is ook nog altijd wachten tot de grote supermarktketen Albert Heijn zijn oranje-actie van dit jaar bekend maakt.

Volgens een afgelopen week gehouden onderzoek van marktvorser GfK hebben bijna 450.000 Nederlandse huishoudens een ‘oranjeproduct’ gekocht. Dit komt neer op 5,9 procent van alle huishoudens in Nederland. Dit is fors minder dan in de week van Koningsdag, toen 14,5 procent van de huishoudens een oranjeproduct in hun winkelmandje legden.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

De oranjekoorts is op dit moment ook lager dan rond dezelfde periode in aanloop naar het EK in 2012 en het WK in 2010.