De Telegraaf is de eerste – volledige – krant die bij Myjour te vinden is, waar concurrent Blendle al vanaf dag 1 met alle grote kranten kon pronken. Wel bood Myjour al artikelen aan uit NRC Reader, maar die dienst voor tablets toont slechts een beperkt aantal artikelen uit de ‘echte’ krant.
De TMG-bladen Vrouw, Autovisie en Privé volgen ‘snel’, meldt de online kiosk vrijdag. Zo’n 25.000 mensen maakten tot nu een Myjour-account aan. Daarvan gebruiken nu 8.500 mensen Myjour dagelijks, claimt de in 2013 opgerichte startup.
Het platform heeft nog lang niet alles, erkent Verheul, ‘maar we groeien het hardst’. Myjour probeert behalve met artikelen van mediabedrijven geld te verdienen door het plaatsen van branded content. ‘Ook op dit gebied blijven wij ons verder ontwikkelen.’
Verheul deelde zijn nieuwe aanwinst De Telegraaf woensdag al via Twitter, maar nieuws vloog tot nu toe onder de radar:
Mag ik een hoogtepuntje met jullie delen. Vanaf deze week is ook de Telegraaf draaglijks te lezen in #Myjour. https://t.co/dBZmbS9uk0
— Jan Verheul (@JanVerheul) 30 juli 2014
Myjour is nog wel een jaar of anderhalf, of twee bezig voordat er echt geld wordt verdiend, zei Jan Verheul eerder. Tot die tijd zit Verheul in een ‘flipperkastperiode’.