Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Oneplanetcrowd nu ook in Duitsland

Crowdfundingplatform Oneplanetcrowd is dinsdag live gegaan in Duitsland. Een handvol Duitse en Nederlandse ondernemers lanceren er hun campagne, gericht op het Duitse publiek.

Maarten de Jong van Oneplanetcrowd kondigde de trek naar het Oosten eind vorig jaar al aan bij Sprout: ‘Wij zijn uiteindelijk zelf ook een onderneming die wil opschalen. Er is daar een enorme markt waar crowdfunding wel op gang komt, maar nog lang niet zo ontwikkeld is als bij ons. Men is er daar klaar voor, terwijl er nog geen partij actief is in onze niche.’

Nederland-Duitsland

Wie zijn campagne via Oneplanetcrowd voert, kan voortaan in twee landen en talen tegelijk investeerders werven. Oneplanetcrowd werkt in Duitsland samen met duurzame initiatieven als trendscout Karma Konsum, duurzaamheidslobby Forum en Gründerwoche Deutschland, een lokale variant van de Global Entrepreneurship Week.

Nederlandse ondernemers

Bij de lancering op dinsdag grepen de Nederlandse ondernemers achter Yoni (Chemikalien weltweit von Vaginas fernhalten) die kans met een verse campagne, net als Elzas (Dutch Design aus Kartoffeln) en WakaWaka (Nie wieder ein leeres Handy).

Duitse crowdfunders

De Duitse ondernemers die meeliften met de Nederlandse nieuwkomer kiezen voor het voorverkoop- of rewardmodel: ze bieden de crowd producten in ruil voor funding. Headmates, mutsen gebreid door oma’s, kruidenmerk Gewürzkampagne dat producten direct van het land naar consumenten verstuurt en Chocqlate, een doehetzelfpakket om zelf chocoladecreaties te maken.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

3 miljoen gefund

In eigen land claimt Oneplanetcrowd sinds zijn oprichting in 2012 meer dan 3 miljoen aan funding opgehaald bij ruim 10.000 actieve investeerders. Het meest recente succes was Snappcar, de carsharingsite, die ruim 560.000 euro ophaalde via het platform.

Lees ook: