Het zijn beiden ideale sprekers voor de Sprout ChallengerDay.
Pieter Zwart begon op 20-jarige leeftijd samen met twee partners Coolblue, dat via sites als PDAshop.nl, Digicamshop.nl en Smartphoneshop.nl consumentenelektronica verkoopt. Het doet grote concurrenten als Dixons of Mediamarkt naar adem happen. Coolblue is vanaf zijn eerste jaar winstgevend, behoort al jarenlang tot een van de snelste groeiers van Nederland en is goed voor een omzet van bijna 50 miljoen euro. Zwart, Entrepreneur van het Jaar 2006, wordt door velen beschouwd als de Nederlandse Michael Dell.
Ook het verhaal van Atilay Uslu is indrukwekkend. Tien jaar terug had hij nog een horecazaak in Haarlem, nu is touroperator Corendon, dat Uslu in 2000 begon, goed voor een omzet van 110 miljoen euro en de vijfde reisorganisatie van Nederland. Binnen twee jaar verwacht Uslu de 200 miljoen euro te passeren. Met messcherpe prijzen weet hij grote reisorganisaties te verslaan en marktleider te worden in vakanties naar zijn moederland Turkije.
Op de Sprout ChallengerDay, 1 november, zal Uslu vertellen hoe hij het allemaal heeft geflikt. Daarnaast zullen Uslu en Zwart beiden in twee aparte sessies over groeistuipen dieper ingaan op de enorme groei van hun bedrijf. Hoe ga je daarmee om, wat gebeurt er dan allemaal met je bedrijf en hoe voorkom je dat je niet kopje onder gaat?
Meer over het programma en snel een kaart boeken? Ga nu naar www.challengerday.nl