Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

‘Niet alle DSB-klanten genoeg gecompenseerd’

AMSTERDAM (ANP) - Het gerechtshof in Amsterdam vindt de compensatieregeling die is getroffen voor gedupeerde klanten van de DSB Bank op onderdelen onvoldoende. Dat heeft het hof dinsdag bepaald in een tussenuitspraak over het verbindend verklaren van de regeling voor alle klanten van de failliete bank.

Het hof vindt dat de regeling tekortschiet voor klanten met een koopsompolis en voor klanten aan wie méér krediet is verstrekt dan volgens de destijds geldende normen mocht. Bij dat oordeel weegt voor het hof zwaar dat uit rapporten is gebleken dat DSB het belang van de klant stelselmatig ondergeschikt heeft gemaakt aan zijn eigen commerciële belangen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Het hof vindt het verder belangrijk dat zo veel mogelijk DSB-klanten de aangeboden vergoeding aanvaardbaar vinden, ook al wordt niet de volledige schade vergoed.