Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Merknaam Philips meer waard geworden

AMSTERDAM (ANP) - De merknaam Philips is het afgelopen jaar 5 procent meer waard geworden. Dat bleek donderdag bij de publicatie van de ranglijst van 's werelds meest waardevolle merknamen van onderzoeksbureau Interbrand. Met een waarde van ruim 10 miljard dollar is het Nederlandse elektronicaconcern de nummer 42 op de lijst en de hoogst genoteerde Nederlandse onderneming.

Naast Philips hebben twee andere Nederlandse bedrijven een notering in de top 100. Oliemaatschappij Shell zag zijn merkwaarde met 14 procent toenemen naar 6,3 miljard dollar waarmee het de nummer 65 is op de lijst. Het merk Heineken werd 3 procent minder waard. Met een waarde van 4,2 miljard dollar is de bierbrouwer de nummer 95 op de lijst.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Technologieconcern Apple bleef overigens met een merkwaarde van 118 miljard dollar lijstaanvoerder gevolgd door Google, dat eveneens meer dan 100 miljard dollar waard is.