Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Meer doen loont

Niet focussen op één ding goed doen, maar meer taken, producten en inspanningen. Pas dan kunt u groeien.

Want bij meer concurrentie en leven op de bodem van kostenreductie is het moeilijk overeind te blijven met één product of dienst, schrijft consultant Ronald Berger in een onderzoek onder 1.200 ondernemers.

Wie diversifieert ziet de omzet en winst eerder stijgen dan bedrijven die focussen, stellen de vorsers. Het onderzoek concentreerde zich op grote ondernemers.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Klopt het onderzoek van Ronald Berger? Wie Zoom leest – ziet het tegenovergestelde.

Volgens de consultant zijn investeerders eerder bereid geld te storten bij bedrijven die niet op één paard wedden. Die nieuwe businessunit moet dan wel binnen vier tot vijf jaar een rendement van 15 procent opleveren.