Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Zo vinden klanten uw bedrijf

Klanten moeten uw bedrijf moeiteloos kunnen vinden. Zowel fysiek, telefonisch als online. Hoe zorgt u voor een optimale bereikbaarheid?

Nog niet zo heel lang geleden pakten potentiële klanten de Gouden Gids om de benodigde gegevens van uw bedrijf te vinden. Tegenwoordig duiken de meeste mensen het internet op. Via Google Maps, Twitter of uw eigen website gaan ze op zoek naar hetgeen ze van u willen weten. Maar hoe bedient u deze digitale klant zo goed mogelijk? Begin met het optimaal inzetten van Google Maps.

Op de kaart

Wie online op zoek gaat naar het adres van een bedrijf komt al snel uit op Google Maps. Daarom is het verstandig om de vestigingsplek(ken) van uw bedrijf aan te geven op Google Maps. Om het er professioneler te laten uitzien kunt u de vermelding op de kaart verder uitbreiden met extra gegevens van het bedrijf zoals logo, openingstijden, foto’s en een korte beschrijving van de bedrijfsactiviteiten.

Dit doet u via Google Bedrijfscentrum. Bijkomend voordeel hiervan is dat u naast het toevoegen van uw informatie hier ook kunt zien hoeveel mensen uw vermelding hebben gezien en erop hebben geklikt. Wie echt helemaal klantvriendelijk wil zijn, vermeldt de parkeergelegenheid in de buurt of toont bijvoorbeeld kortingsbonnen om klanten aan te moedigen voor het eerst bij u te kopen of een vervolgaankoop te doen.

Routeplanning

Bijkomend voordeel van Google Maps is dat uw klanten direct een routebeschrijving naar uw bedrijf kunnen opvragen. Zo wordt uw bedrijf vaak gevonden zonder ook maar een blik op uw site te werpen. Maar ook op uw site kunt u Google Maps gebruiken. In een paar stappen plaatst u een gratis kaart inclusief routeplanner op uw website. Deze plattegrond bevat elementen als plaatsmarkeringen, lijnen en vormen. Als u de kaart eenmaal op de website heeft geïntegreerd, kunt u deze opleuken en verduidelijken door bijvoorbeeld een beschrijvende tekst toevoegen, en foto's en video's invoegen in uw kaart. U kunt het dankzij verschillende tools zo gek maken als u zelf wilt. 

Toekomst

Google zou Google niet zijn als ze niet nu al bezig zijn met het bedenken en uitwerken van nieuwe functionaliteiten. Ook voor Maps werken ze aan de nieuwste technologieën. Zo meldde Searchengineland.com onlangs dat het gerucht gaat dat de mensen achter de zoekmachine druk bezig zijn met het ontwikkelen van een programma waarmee mensen straks vanachter hun computer een winkel kunnen binnenwandelen. Hoe? Door middel van Google Store Views: foto’s die genomen zijn in winkels.

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Vul ook het Beter Bereikbaar-onderzoek in.

Dit artikel is u aangeboden door Telfort. Lees ook de overige artikelen over beter bereikbaar zijn.