Fly straight, drink responsibly
Je bestaat al 146 jaar. Je wordt geassocieerd met vuige mannen, vette baarden, zware motoren en ruige kroegen. En dan kom je met een nieuwe smaak: Tennessee Honey… Verder van je identiteit kun je het niet zoeken. Een smaak die je associeert met thee, Winnie de Poeh, bloemen en bijtjes. Dus maak je er een campagne voor die het weer in het juiste perspectief zet. Een verhaal over een honingbij, rock ‘n roll en whisky. Gemaakt met heel veel aandacht voor details. En op zo’n manier verteld, dat het vanzelf werd doorverteld. – Weekselectie van Maureen Akker, creatief partner bij Sister, bureau voor charme marketing en communicatie.
In Gent beschieten ze gebouwen met een iPad
Wodkamerk Eristoff heeft onlangs de eerste interactieve projection mapping in België gedaan. Een shooter game werd met projection mapping op een gebouw in Gent geprojecteerd. Voorbijgangers konden met een iPad als console het spel spelen. Winnaars wonnen wodka of VIP tickets voor het I Love Techno festival. Mooi gemaakt en een stapje verder dan ‘standaard’ projecties.
Follow @Baster– Weekselectie van Bas Koopman, mede-eigenaar van interactive marketing-specialist Bureau Blauwgeel.
ABSOLUT Spike Jonze
ABSOLUT lanceerde in 2010 ABSOLUT Spike Jonze: een baanbrekend wereldwijd filmproject. Met de film I’m Here gaf één van de belangrijkste influencers van de hedendaagse pop-cultuur, Spike Jonze, zijn interpretatie van het merk ABSOLUT. Deze unieke samenwerking bevestigde de positie van ABSOLUT, als een pionierend en cultuurvormend merk. Hierbij een link naar de volledige kortfilm tijdens de kerstvakantie.
Follow @Averschueren– Weekselectie van Alexis Verschueren, eigenaar van off-road marketingspecialist Raul&Rigel.