Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Makelaarsland moet reclame stopzetten

De nieuwkomer op de makelaarsmarkt, Makelaarsland.nl, moet een reclamespot met onmiddellijke ingang van de buis halen. Dat is de uitkomst van een kort geding aangespannen door drie NVM-makelaars.

De makelaarsruzie is na twee weken dan toch in het voordeel van de NVM beslecht. De voorzieningenrechter oordeelde dinsdag dat Makelaarsland de omstreden reclamespot meteen van het scherm moet halen. Ook moet de online makelaarsdienst 30 dagen lang een rectificatie plaatsen op de website. Makelaarsland.nl verweerde zich al eerder op ludieke wijze tegen de aanklacht door de reclamespot deels zonder beeld uit te zenden.

 

update 16 mei 16:38u: Jeroen Stoop, directeur van Makelaarsland is verbaasd over de uitslag: “Ik had niet verwacht dat een dergelijke reclame zoveel teweeg zou brengen. Aan de andere kant, ik had op voorhand al besloten om met de spot te stoppen, het is anders teveel eer voor de NVM-makelaars.”

 

Kort lontje

Stoop overweegt nog om in beroep te gaan tegen de beslissing. “Maar in de tussentijd verzinnen we wel iets anders ludieks. Een ding is zeker, de makelaarswereld is door ons definitief veranderd.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

De NVM is voorlopig nog niet af van nieuwe partijen op de makelaarsmarkt volgens Stoop. “NVM-makelaars hebben een kort lontje. Nu vechten ze nog een robbertje uit met Vereniging Eigen Huis. Ik verwacht dat ze het in de toekomst alleen maar moeilijker krijgen.”