Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Lesje klantenethiek

De klant is koning, zo simpel is het. Maar dekt deze regel de hele ondernemer-klantrelatie? Glimlach niet alleen als er afgerekend wordt, maar geef ook service na de deal.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Het Virtual Assistant Connection blog draagt een paar regels aan over de omgang tussen klant en ondernemer. 

 

  • Spreek nooit negatief over een klant, zeker niet in het bijzijn van andere klanten. Klanten die u horen klagen vragen zich af hoe u over hen denkt. Verkeken is de gunstige vertrouwensrelatie.
  • Houd de klant op de hoogte van de vorderingen bij een project. Periodieke rapporten versterken het onderlinge vertrouwen. Een klant moet niet in onwetenheid zitten.
  • Behandel alle informatie van een klant vertrouwelijk. Laat geen klantgegevens rondslingeren en hoe aantrekkelijk het ook mag lijken om een collega-ondernemer te tippen over een mogelijke potentiële klant, niet doen.
  • Geef een garantie af voor het geleverde werk.
  • Zorg voor een snelle klachtenafhandeling. Een slecht afgehandelde klacht keert als een boomerang terug, genoeg ondernemers die erover mee kunnen praten.
  • Behoud uw integriteit, doe niets wat uw reputatie kan schaden. Dit ligt voor de hand, maar vallen voor een verleiding is zo gebeurd.