Het Virtual Assistant Connection blog draagt een paar regels aan over de omgang tussen klant en ondernemer.
- Spreek nooit negatief over een klant, zeker niet in het bijzijn van andere klanten. Klanten die u horen klagen vragen zich af hoe u over hen denkt. Verkeken is de gunstige vertrouwensrelatie.
- Houd de klant op de hoogte van de vorderingen bij een project. Periodieke rapporten versterken het onderlinge vertrouwen. Een klant moet niet in onwetenheid zitten.
- Behandel alle informatie van een klant vertrouwelijk. Laat geen klantgegevens rondslingeren en hoe aantrekkelijk het ook mag lijken om een collega-ondernemer te tippen over een mogelijke potentiële klant, niet doen.
- Geef een garantie af voor het geleverde werk.
- Zorg voor een snelle klachtenafhandeling. Een slecht afgehandelde klacht keert als een boomerang terug, genoeg ondernemers die erover mee kunnen praten.
- Behoud uw integriteit, doe niets wat uw reputatie kan schaden. Dit ligt voor de hand, maar vallen voor een verleiding is zo gebeurd.