Onduidelijk is of de bezuiniging banen gaat kosten. Elbers zei dat er nog ,,geen banenaantal” is. ,,Zorgvuldigheid is belangrijker dan snelheid. Als het gaat om banen doen we dat op een zorgvuldige manier.”KLM stopt in ieder geval wel direct met het aannemen van Nederlands cabinepersoneel.
Ook de instroom van Aziatisch cabinepersoneel is direct gestopt. Het luchtvaartbedrijf heeft zowel Nederlands als Aziatisch personeel, verenigd in de Asian Cabin Crew, in dienst. Verder gaat onderhoudslocatie Hangar 10 per 2016 dicht, vanwege overcapaciteit. Het personeel daar wordt zeer waarschijnlijk herplaatst binnen het bedrijf.
Werknemers van KLM moeten volgens Elbers ,,efficiënter” gaan werken om de marges op te krikken. Het bedrijf gaat een ‘productiviteitstarget’ hanteren van 4 procent. ,,We zullen met elkaar 4 procent harder moeten werken”, zo verduidelijkte hij. Hoe deze doelstelling intern vertaald wordt binnen het concern blijft onduidelijk. ,,Dat gaan we met de bonden bespreken”, aldus de bestuurder. De cao-onderhandelingen beginnen binnenkort.