Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Infographic: zo vermommen corporates zich als startups

Acceleratorprogramma's zijn de pronkveren voor grote bedrijven die willen laten zien hoe innovatief ze zijn. Een pelgrimsreis naar Silicon Valley mag ook niet ontbreken, leert deze vermakelijke infographic.

ABN Amro sponsort The Startup Orgy, ING gaat werken als het nieuwe Google en start een accelerator voor fintech-startups. Onder meer Sanoma, Shell Randstad en KPN (‘Enabling outside innovation’) runnen ook zo’n snelkookpan voor ondernemers terwijl Ahold sinds kort samenwerkt met Startupbootcamp. Zelfs de NS heeft sinds december een investeringsfonds voor startups. Aegon pakt het met een fonds van 100 miljoen wat serieuzer aan. Met de incubator van uitgever TMG ging het minder goed, die overleefde een sanering binnen het bedrijf niet.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Hoe dan ook, leren en ondersteunen van startups is een nobel streven, maar welke ondernemer wil zich nou verbinden aan een traag opererende corporate met een slecht imago? CB Insights signaleerde 8 manieren waarop corporates zichzelf een startup-mentaliteit aanmeten, en maakte daar een puike infographic-met-een-knipoog van:


(Klik voor groter)