1. Stel een profiel op van de adviseurs. Welke vaardigheden hebben ze, in welke branche moeten ze werken of welke kennis moeten ze hebben?
2. Schrijf op wat je van je adviseurs verwacht. Sommigen nemen een waardevol netwerk met zich mee, anderen de vernieuwende ideeën. Bedenk bijvoorbeeld ook hoe vaak u ze wilt spreken.
3. Bereid een pitch voor de adviseurs voor. Wat krijgen ze er voor terug. Denk aan aandelen een wederdienst.
4. Stel een lijst op van ideale adviseurs. Vraag eens rond bij vrienden, kennissen en zakenrelaties wie geschikt kunnen zijn en meerwaarde leveren voor uw bedrijf.
5. Nodig de adviseurs uit. Maar kennis en kijk wie er aan uw verwachtingen voldoet.
6. Integreer de adviseurs in uw bedrijf. Communiceer zowel intern als extern uit wie de raad van advies bestaat. Met een beetje geluk genereert u met grote namen ook nog wat extra media aandacht.
Krijgt u liever advies van een persoon? Het aanstellen van een commissaris is ook een optie.