Zes redenen om een social mediamanager in te huren:
-
U heeft al een social mediamanager. Nagenoeg iedere onderneming heeft een netwerk-wiz binnen de gelederen. Werf uw social mediamanager onder het personeel. Het scheelt tijd en geld.
-
Ze zijn met één taak bezig. Uw social mediamanager bewaakt aanhoudend uw online reputatie. Zijn activiteiten zorgen er (als het goed is) voor dat u meer fans, gedreven klanten en een betere online reputatie krijgt.
-
Het is goedkoop. Social mediamanager is bij uitstek een instapfunctie.
-
Ze zorgen voor leads. Social media tools worden bij ondernemingen vooral ingezet voor zakenrelaties. Een dedicated medewerker op social media zorgt ervoor dat u geen lead meer mist.
-
Ze zijn actueel. Denk niet te licht over social media. Het is een hoop werk om bij de tijd te blijven, regelmatig profielen te actualiseren, te reageren op negatieve (en positieve) berichten en om kansen en bedreigingen te scannen.
-
Ze staan altijd klaar. Klaar om in te grijpen, klaar om uw klanten te informeren, klaar om die lead binnen te halen, etc.
De taken van een social mediamanager:
- 1. monitoren van internetactiviteiten over of in uw naam;
- 2. ze zijn de roeptoeter voor uw onderneming op sociale netwerken;
- 3. communiceren met uw totale doelgroep;
- 4. bouwen aan een fanclub en het rekruteren van talent van de concurrent;
- 5. updaten van uw websitetechnieken – een social mediamanager weet bij uitstek hoe je klanten vasthoudt op een website.