Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

’Vrouwelijke ondernemer legt lat soms te hoog’

Simone Brummelhuis was ooit advocaat, switchte naar restaurantsite Iens, maar houdt zich inmiddels bezig met media, als commissaris van TMG en oprichter van het online magazine en platform voor investerende en ondernemende vrouwen TheNextWomen.com.

Brummelhuis ziet in haar adviesrol en expertise die ze continu toepast de rode draad in al haar activiteiten. ‘Ik bijt me graag ergens in vast’, zegt ze op 7 Ditches TV in gesprek met Janneke Willemse.

Daarvoor leest en luistert ze veel. ‘Bij Iens wist ik alles van restaurants in Nederland.’ En bij The Next Women gaat het over succesvolle zakenvrouwen. 

Veel meer

Het platform werd vijf jaar geleden opgezet. ‘Het moest een informatiewebsite worden, maar het is inmiddels veel meer’, zegt Brummelhuis. ‘Hier leren vrouwen hoe ze een bedrijf kunnen beginnen.’

‘We bereiken duizenden vrouwen’, zegt Brummelhuis. ‘Het heeft veel waarde voor onze economie om ook vrouwen daarbij te betrekken. Wij helpen vrouwelijke ondernemers aan experts en investeerders. We vergroten hun netwerk.’

Groei

Vrouwelijke ondernemers groeien volgens Brummelhuis minder dan bedrijven waar een man aan het roer staat. ‘Vrouwen draaien binnen vijf jaar break even, mannen binnen drie.’

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Maar vrouwen zijn niet slechter in ondernemen, denkt Brummelhuis. ‘Ze hebben vaak een kleiner netwerk, vrouwen gaan meer met vrouwen om, en dat terwijl 95 procent van de investeerders man is.’

Vrouwen willen het bovendien zelf doen en roepen minder snel de hulp in van anderen. Ze leggen de lat daarbij soms te hoog, stelt Brummelhuis. ‘Ze wachten langer tot ze denken ik ga naar de bank of naar een investeerder toe. Als een man dat al twee jaar eerder doet, dan heeft hij een voorsprong.’