Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

‘Twitter en Facebook stuntelen enorm met hun strategie’

Endemol, Sony en T-Mobile hangen aan zijn lippen als Igor Beuker advies geeft over online en vooral 'eerlijk' communiceren. 'Ik hoop dat Twitter en Facebook zich eens gaan gedragen als bedrijf dat ook begrijpt wat sociaal nou eigenlijk betekent.'

In samenwerking met 7 Ditches TV

Beuker is zelfstandig marketingexpert, trendanalist, en schrijver en spreker op het gebied van innovatie in de media en communicatie. Hij noemt zichzelf een ‘wakkerschudder’, want ‘ik heb zo’n hekel aan het woord docent’. Vindt hij zichzelf ook een marketingrockstar? ‘Ik denk dat ze ongeconformeerd bedoelen, en dat klopt wel.’

Beuker verkocht zijn drie door hem opgerichte ondernemingen aan advertisingreus WPP en werd daarna angel-investeerder. Ondertussen is hij hoofdredacteur van marketingglossy ViralBlog.com.

Igor Beuker spreekt tijdens (dag 1 van) Sprout Challengerday

Wat hem betreft the next best thing op social media-gebied: dat netwerken zoals Facebook en Twitter ook daadwerkelijk sociaal worden. ‘Sinds ze op de beurs zitten gaat het teveel over geld en adverteren. Ze stuntelen enorm met hun strategie en visie’, vindt Beuker.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Techbedrijven kunnen niet goed communiceren, zegt de ondernemer. ‘Het zijn Asperger-achtige nerds. Je moet eerlijk zijn over wat je doet en hoe. Dan snappen je gebruikers dat.’ En dat terwijl het eigenlijk mediabedrijven zijn, vermomd als technologiespelers.

Kijk meer video’s bij Sprout TV