Samen met haar zus Annic drijft Elise van Wonderen al drie jaar de webshop ModeMusthaves. Die richt zich op meiden tussen 16 en 25 jaar. Tot nu toe ging alles online, maar begin dit jaar probeerde Elise het eens met een pop-upstore. En die werd meteen een doorslaand succes. In drie dagen tijd kwamen er 2.000 klanten. Het was zo druk dat het pinapparaat het begaf, en een vervanger hield het ook niet vol.
En dat gebeurde allemaal zonder één enkele advertentie, want Elise pakt het anders aan. ‘We benaderen meiden rechtstreeks via sociale media, Facebook, Twitter, Instagram en onze eigen nieuwsbrief.’ Dat sloeg aan. ‘Meiden kwamen van overal, Zeeland, Groningen, en ook België. Ze stonden twee of drie uur in de regen en nog waren ze vrolijk toen ze binnenkwamen. En nog vrolijker toen ze weer weggingen.’
Het pop-upsucces smaakt naar meer. Elise denkt na over een vervolg. Maar daarin neemt ze wel wat leerpunten mee. ‘Het was zo druk dat er een rij van wel 200 meter ontstond. De politie verzocht ons dranghekken neer te zetten vanwege de drukte. Dat doen we volgende keer gewoon meteen zelf al.’
Bekijk ook de vorige aflevering van ShopDoc met Paul Gonzalez van Ibericus