Blue Circle is een top 3-bedrijf in de Nederlandse tv-markt, naast Talpa en Endemol. Toch kennen veel grote merken het bedrijf nog niet goed. Dit heeft volgens Schlick ook te maken met bekende voormannen als John de Mol en Reinout Oerlemans van de concurrerende partijen. Zo’n persoon heeft Blue Circle niet.
Als een van haar taken ziet ze ook om deze bekendheid te vergroten. Want de grote – en ook kleine – merken zijn de opdrachtgevers die steeds meer geld stoppen in content. Samenwerkingen met YouTubers en Multi Channel Networks, een afdeling Digital & Branded Partnerships en investeringen in sales moeten hieraan bijdragen.
Kijk voor meer ondernemersvideo’s op Sprout TV
Schlick was tot maart 2013 CEO van SBS. Over die tijd zegt ze: ‘Toen ik weg was, werd het vrij stil. Nu met Peter de Mönnink zie ik weer een zichtbare en sterke leider. Je ziet dat ze stappen aan het maken zijn.’
Netmanagers
Met de nieuwe omroepplannen waarbij producenten zelf programma’s kunnen leveren aan de netmanager is ze blij: ‘We willen niemand passeren, maar voor ons geldt ook: beter twee loketten dan één. Uiteindelijk wil iedereen een mooi en goed scorend programma op zijn zender. Als jij daar de maker van bent, wil jij met de persoon zitten die daar het meeste inspraak in heeft.’
En ook over de bezuinigingen binnen de Publieke Omroep is ze helder: ‘Ik ben te corporate om te zeggen dat men daar al is uitbezuinigd. Dat kan allemaal met veel minder mensen, maar dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan.’ Schlick voegt hieraan toe dat zij niet zelf in een dergelijke rol heeft rondgelopen bij de Publieke Omroep, en dus ook niet kan oordelen op welke kosten dan nog bezuinigd zou moeten worden.
In samenwerking met 7 Ditches TV