Schaddé van Doorens officiële titel is marketing specialist media and promotions. ‘Dat klinkt redelijk dubbelop, maar ik heb het gewoon ‘marketingkoning’ genoemd.’
Bij een grote organisatie als FloraHolland is social media soms lastig te managen, erkent hij. ‘Maar er verschijnen steeds vaker ook online mooie dingen’, zegt Schaddé. ‘Misschien moet het niet komen van een communicatie-afdeling, maar van die mensen in het bedrijf die het echt leuk vinden.’
Social media moet gemanaged worden door mensen die dat echt leuk vinden
In marketing draait het volgens Schaddé van Dooren om aandacht die je wel wilt hebben, bijvoorbeeld door leuke gadgets te sturen. ‘Vooral met koude acquisitie is dat een opgave, het kan ook vervelend worden.’
Kijk voor meer ondernemersinterviews op Sprout TV
Schaddé van Dooren studeerde ooit af bij Adformatie en deed onderzoek naar de relatie tussen adverteerders en reclamebureaus. ‘Het ging over hoe loyaliteit tussen die twee voor beter werk zorgt’, zegt Schaddé. ‘De laatste campagne van Suit Supply is zo enorm goed geworden.
Emotie
Schaddé van Dooren denkt dat ook bloemen nog voldoende hip zijn. ‘Bloemen en planten roepen emotie op. Voor de jeugd moet het wel makkelijker worden om ze aan te schaffen. Dat je bijvoorbeeld niet twintig stelen hoeft af te snijden.’
Kwaliteit blijft daarbij de beste verkoopstrategie voor bloementelers. ‘De marketingstrategie moet ook passen bij een bedrijf. Als het nodig is gebruik ik desnoods een fax.’
In samenwerking met 7 Ditches TV