Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

SnappCar rijders kiezen cabrio

Gebruikers van SnappCar zijn deze zomer massaal aan de cabrio en de klassieker gegaan. De autodeeldienst ziet een explosieve stijging van de verhuur van bijzondere auto’s voor in de vakantie.

Zon op het bolletje en wind in je haar, het kan als je via SnappCar een cabrio weet te bemachtigen. En dat doen steeds meer SnappCar-gebruikers in de vakantieperiode. De duffe gezinsbak gaat aan de kant en de toer naar Zuid-Frankrijk gaat per stijlvolle wagen.

In juni en juli werden er 8 keer meer cabrio’s gedeeld dan in de rest van het jaar, blijkt uit de statistieken van SnappCar. De BMW Z3 was het meest populair, gevolgd door de Lotus Elise, de Saab cabrio en de Mini cabrio.

Wie echt iets speciaals wil, kiest een klassieker. In de zomermaanden werden oldtimers van Porsche, Bentley en Jaguar via SnappCar 4 keer meer gedeeld dan anders.

Tegelijk nam het delen van praktische auto’s ook toe. Sinds juni verdubbelde het aantal verhuren van stationwagons en SUV’s.

‘Zodra de vakantieperiode begint zien we dat mensen hun deelgedrag daarop aanpassen’, zegt Pacal Ontijd, mede-oprichter SnappCar: ‘Auto’s die leuk, comfortabel of juist heel praktisch zijn worden voor een langere periode verhuurd om mee op vakantie te gaan.’

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Uit de cijfers blijkt verder dat de gemiddelde huurperiode door de vakanties stijgt van 1 tot 2 dagen naar 4 tot 5 dagen. De gemiddelde prijs voor een deelauto tijdens deze zomermaanden is 180 euro per week.

Victor van Tol, oprichter van SnappCar, kreeg afgelopen jaar de titel ‘Challenger van het Jaar 2013’ tijdens Sprout Challengerday.