Lebkov & Sons, in de woorden van Akkerhuis een ‘fast good food-concept’, verkoopt verse waar op stations en als cateraar voor de zakenwereld. ‘Wij verkopen ook een momentje uit’, zegt Akkerhuis. Hij opende opende sinds 2003 vier filialen (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Leiden) en is naar eigen zeggen wars van franchiseformules.
‘Ik probeer eten naar een hoger niveau te tillen. Niet alleen het beste en lekkerste, maar ook een minuutje voor jezelf. In een fijne, mooie omgeving.’ De ondernemer pleit voor laagdrempelige service. ‘Zoals in New York. Ook vrouwen vinden het fijn om hier naar binnen te stappen.’
Hij financierde zijn keten ‘gewoon’ met de bank, maar vermoedt dat hij een van de weinigen was waarbij dat destijds nog lukte. ‘Ons vermogen was destijds niet rooskleurig.’
Akkerhuis vestigt zich bewust bij stations. “Reizigers, kantoorlui, studenten en andere yup-achtigen zijn mijn klanten.’ En al tappen die de hele dag gratis wi-fi tegen één kop koffie, dat vindt Akkerhuis niet erg. ‘Dat is vulling voor mijn zaak, dat is goed.’