Het concept is zo’n hit dat hun eigen studie tijdelijk is gestaakt. Van Vooren: “Tijdens de eindexamentijd voor middelbare scholieren nam onze eigen aanwezigheid op school drastisch af.” “’Wat we geleerd hadden konden we toen echt toepassen in de praktijk”, vult Taminiau aan.
In samenwerking met educatieve uitgevers werken ze nu aan de digitalisering van complete leerprocessen: van rijbewijzen en ehbo-cursussen tot financiële opleidingen. “Daar zaten we dan opeens als jonge jongens bij allerlei uitgevers”, vertelt Van Royen. “Als ik nu drie maanden terugkijk, denk ik: jezus, wat waren we toen naïef.”
Met de actie BesteRaymond.nl – een oproep aan Raymond Spanjar om in hen te investeren na de verkoop van Hyves – wisten ze de aandacht van investeerders te trekken. Een coach hielp hen bij de keuze en onlangs werd de investeringsovereenkomst getekend. Raken ze het niet zat om continu op elkaars lip te zitten? Van Royen: “We waren niet heel close bevriend toen we begonnen, maar nu wel. Dat mag ik althans hopen!”