Stress is goed, maar vergeet de momenten van ontspanning niet. Dat geldt voor u, maar zeker voor uw personeel. Stress-deskundige Becky Jackson heeft enkele tips om die momenten te creëren.
- Behandel niet elk project met dezelfde prioriteit. Door onderscheid te maken tussen belangrijke en minder belangrijke opdrachten, wordt het voor personeel makkelijker om op korte en langere tijd kwaliteit te leveren.
- Vergeet niet uw waardering uit te spreken voor uw personeel als ze zich een slag in de rondte hebben gewerkt. Met een complimentje lopen ze de volgende keer net zo hard.
- Vraag uw personeel elkaar te behandelen zoals ze de klant behandelen. Een goedlopend bedrijf moet in tijden van stress een hechte organisatie blijven.
- Zie pauzes niet als een luxegoed. Iedereen is gebaat bij momenten waarop even uitgerust kan worden. En geef het goede voorbeeld. Als u telkens doorwerkt, denken medewerkers dat zij ook moeten doorgaan. Op het einde wreekt het gebrek aan rustpauzes zich.
Als u meer informatie wil over stress op de werkplek en hoe daarmee om te gaan, kijk dan eens op arbo.nl.