Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

‘GM wist al lang van problemen contactslot’

DETROIT (ANP) - De Amerikaanse autofabrikant General Motors (GM) was al maanden op de hoogte van veiligheidsproblemen met het contactslot van verschillende kleine modellen, voordat verkeerstoezichthouders werden ingelicht over het mankement. Twee maanden voordat dit gebeurde, bestelde GM al een half miljoen nieuwe vervangingscontactsloten. Dat meldde The Wall Street Journal maandag. De Amerikaanse zakenkrant baseert zich op e-mails van een werknemer van GM en de toeleverancier van het concern Delphi.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

GM moest door het euvel, dat in verband wordt gebracht met tientallen dodelijke ongelukken, 2,5 miljoen auto’s terugroepen. Uit de mailwisseling blijkt dat GM halverwege december vorig jaar een ,,urgente” order plaatste voor 500.000 contactsloten, een dag nadat het euvel tijdens een vergadering van bestuurders ter sprake kwam. Toen werd echter niet besloten om een terugroepactie in te zetten.