2. Wat is een belangrijke mijlpaal?
“Dat is de SIRE-campagne ‘Ik zie ik zie wat jij niet ziet’, waar we hebben laten zien wat er uit een rich-mediacampagne gehaald kan worden en waarvoor we van publiek en vakjury’s enorme waardering hebben gekregen.”
3. Wie is je grootste concurrent?
“‘Onderschat nooit je tegenstanders’, maar de traditionele reclamewereld benadert interactieve communicatie voorlopig nog primair opportunistisch, en daar prikken klanten snel doorheen. Interactief denken zit hen nog altijd niet in het ‘lineaire’ bloed. Concurrentie komt daarom eerder uit het buitenland waar geweldig goede, gespecialiseerde interactieve bureaus zitten.”
4. Wat is de grootste bedreiging voor Achtung?
“Wij ambiëren geen groei in omvang van aantallen medewerkers, maar willen onze bestaande klanten plus nog een vijftal nieuwe vaste klanten, op het huidige niveau kunnen blijven bedienen. Daarvoor hebben we interactief talent nodig dat hier moeilijk te vinden is. Er is een groot gebrek aan talent, waardoor we op het buitenland zijn aangewezen.”
5. Wat is het belangrijkste dat je hebt geleerd?
“Ondernemen is een avontuurlijke bezigheid gebleken. Je kunt bijna niets plannen, omdat er telkens weer verrassingen, zowel positieve als negatieve, opduiken. Dat houdt het spannend. Om het fris te houden, proberen we elke dag met het enthousiasme te werken alsof het de eerste dag is.”