Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Fysieke winkels? Retailers zien er vaak het nut niet meer van in

Retailers zijn allesbehalve zeker van een glorieuze terugkeer van brick-and-mortar, zo blijkt nog maar eens uit Amerikaans onderzoek. Slechts één op de vijf sorteert voor op een heropening.

Toen marketingbedrijf Bluehost eind september vijfhonderd Amerikaanse mkb-ondernemers (met maximaal honderd man personeel) polste over hun kijk op de markt, bleek dat maar liefst de helft (48 procent) van hen niet meer de behoefte voelt te investeren in stenen. Online, dat is wél coronaproof en het digitaal domein heeft dan ook de toekomst, menen de ondervraagden.

Leegstand

Slechts één op de vijf respondenten geeft aan zijn of haar fysieke winkel uiteindelijk te zullen heropenen. Natuurlijk is dit een Amerikaans en dus geen Nederlands onderzoek, maar ook in het Nederlandse vastgoed zal men zich achter de oren krabben. In veel stadscentra is sprake van leegstand en in een stad als Oss koopt de gemeente zelfs vastgoed in het centrum op, om dit beschikbaar te maken voor woningzoekenden.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

In onderstaande infographic van Bluehost zie je precies hoe de sector momenteel tegen zijn eigen branche aankijkt.

corona