Toen in 2000 de internetbubbel barstte, besloot de toen 36-jarige Paul van Selms ‘tanken met korting’ via internet aan te bieden. In enkele jaren groeide UnitedConsumers uit tot het grootste consumenteninkoopcollectief van Nederland, dat ook kortingen biedt op stroom, aardgas, gsm en auto- en zorgverzekeringen. Wekelijks bereikt het bedrijf meer dan 600.000 consumenten.
beste ….
Begin 2008 overwogen we om nieuwe kortingsdiensten toe te voegen aan ons kortingsassortiment. We kwamen snel tot de conclusie dat ‘meer van hetzelfde’ het beste succes zou brengen. En zo geschiedde. Door deze focus zijn we fors verder gegroeid in aantal deelnemers en onze kortingen zijn nog steeds scherp. Onze organisatie en vooral onze ict-systemen kunnen de extra workload van nieuwe deelnemers prima aan. Voor energie hebben we daarom een eigen leveranciersvergunning aangevraagd en gekregen. Prompt daarop werden onze prestaties zichtbaar in de markt. Daardoor werden we eind 2008 door marktonderzoeksbureau GfK uitgeroepen tot beste energieleverancier van Nederland. Daar ben ik trots op.
slechtste…
Internetmarketing is ons ding. Onze werving geschiedt dan ook alleen via internetpartnerkanalen zoals websites, nieuwsbrieven, content en banners. Ons credo is ‘alleen betalen voor aangebrachte deelnemers, niet voor uitingen’. In 2008 hebben we ons twee keer laten verleiden tot het min of meer plat uitgeven van geld aan uitingen. Dat is ons twee keer niet goed bevallen. De euro’s die we daar uitgaven bleken zich niet recht te rekenen. De cost per sale kwam omgerekend uit op honderden euro’s per klant. Dat doen we dus niet meer.