Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Fuel: Beste, Slechtste beslissing

Joost Dekkers (30) startte drie jaar geleden het crowdsouringplatform Battle of Concepts. Met vijfduizend studenten en young professionals is Battle of Concepts inmiddels de grootste online denktank van Nederland. Organisaties kunnen via het platform studenten vragen mee te denken over bijvoorbeeld nieuwe producten,  diensten of marketingacties.

 

Beste…

Een van mijn beste beslissingen ooit was het stoppen met het dragen van een pak.  Deze keuze heb ik een jaar geleden gemaakt en dit pakte erg goed uit. Voor die tijd ging ik, vaak samen met mijn collega Robert Jan, keurig in pak naar afspraken. Zo hadden we dat immers geleerd… We waren toen 25 en 29 en we kregen nog regelmatig de vraag wat voor studie we ernaast deden. Soms was dit redelijk frustrerend omdat ik toen al twee jaar lang zo’n zestig uur per week met Battle of Concepts bezig was. Naar een wat hippere klant besloten we een spijkerbroek en jasje aan te doen, en er werd deze keer niet gevraagd naar onze studie, maar men was benieuwd hoeveel mensen wij in dienst hadden. Sindsdien dragen we geen pak meer en merken we dat potentiële opdrachtgevers ons veel serieuzer nemen.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Slechtste…

Net voor de lancering van ons platform in 2007 vroegen mensen me hoe ik de binnenkomende oplossingen op vraagstukken aan zou bieden aan participerende bedrijven op het moment dat er honderden binnen zouden stromen. Na gesprekken met adviseurs, investeerders en opdrachtgevers heb ik ervoor gekozen een online systeem te laten bouwen zodat opdrachtgevers de ingezonden ideeën overal en altijd konden bekijken en beoordelen. Dat leek ons in dit internettijdperk een logische keuze. Bij de eerste Battles bleek echter dat bedrijven de concepten niet online bekeken maar deze uitprintten om ze vervolgens offline te kunnen lezen en beoordelen. Tegenwoordig leveren we alle concepten keurig uitgeprint aan. Het gehele beoordelingsproces vindt dus offline plaats en de online omgeving hebben we bijna niet gebruikt.