In alle Europese landen werd binnen dezelfde meiweek een vergelijkbaar evenement afgewerkt; allemaal rond de thema’s creativiteit en ondernemerschap. In de Haagse Caballero Fabriek kwam Ronald Mannak van 1uptoys vertellen hoe hij zelf ontwikkeld speelgoed verkoopt in vele landen, en Marco Hoogerland van Talentenacademie leerde de ondernemers om letterlijk gezonder in hun bedrijf te staan.
De week beoogde een compleet overzicht van ondernemen te bieden, dus ook de sociale kant ontbrak niet. Mark Schalekamp bracht zijn persoonlijke verhaal over zijn leven en zijn onderneming Robin Good, en Jeroen Meijering van mvo-communicatiebureau B-open kraakte de trend van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Volgens hem moeten bedrijven minder over verantwoordelijkheid praten, en meer uitgaan van eigen krachten en zo de mogelijkheden voor mvo zoeken.
Een hoogtepunt van de SME week was de uitreiking van de Innobizz 2009 Award; die was voor de winnaar van de pitchwedstrijd. Ondernemers moesten het publiek ervan overtuigen dat ze ‘Most Promising Innovative Entrepreneur’ zijn. Die eer ging naar Monica Smit-Buter met haar bedrijf Marthomi Allergy Free Foods.