Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Fresh Q&A: Uitkopen

Rens Plandsoen richtte in 1999 met Koen Verhagen interactief marketingbureau .bone op. Deze maand nam haar compagnon afscheid.

Van waar dit afscheid?

“Koen wilde na tien jaar marketingcommunicatie wel eens wat anders. Ik heb daar alle begrip voor. Hij heeft zoveel businessideeën.”

 

Tien jaar samenwerking ontvlechten. Is dat een ingewikkeld proces?

“Ik wist al langer van zijn plannen, pas twee maanden terug viel het definitieve besluit. Al bij de oprichting van .bone stond vast dat als één van ons zou opstappen, de aandelen naar de ander zouden gaan. Over de uitkoopsom waren we het snel eens.”

 

Lastig om kapitaal te vinden?

“Helemaal niet. Samen met onze adviseur heb ik een presentatie gegeven bij drie banken. Dat ging totaal anders dan ik verwacht had. De banken liepen achter mij aan, niet andersom. Uiteindelijk kon ik kiezen met wie ik in zee wilde. Emotioneel is er wel iets veranderd. Ik had nog nooit een cent geleend.”

 

En nu alleen verder?

“Nee. Ik ga verder met onze huidige creatief directeur Joost van Liemt. Hij zit sinds 2005 bij .bone. Toen met een minderheidsaandeel. Nu Koen weg is, is die aandelenverhouding veranderd. Hoeveel ga ik niet zeggen.”

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Gaat er nog iets veranderen in de bedrijfsvoering van .bone?

“Ik wil .bone zo duurzaam mogelijk maken volgens het principe van cradle to cradle. We verduurzamen alle processen, van energie tot drukwerk. En proberen ook onze afnemers duurzamer te laten werken. Als zij bijvoorbeeld een premium zoeken, zullen we altijd eerst een duurzaam alternatief voorstellen.”