Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Fresh online: Lex Groenewegen (23)

"Ik kocht twee jaar geleden een huis, maar kon het niet zien omdat ik de sleutels nog niet had. Ook moest ik me op zoveel dingen oriënteren, dat ik door de bomen het bos niet meer zag.

Dat bracht me op het idee van Kijkmijnhuis.nl. Die site maakt verhuizen voor nieuwe huiseigenaren prettiger en makkelijker. Prettiger doordat je bijvoorbeeld fotoalbums kunt delen met vrienden, die je uitnodigt via e-cards. En makkelijker dankzij de aanschafhulp die, als je er om vraagt, neutraal adviseert over bijvoorbeeld gas, telecom en inbraakbeveiliging. We zijn niet verbonden met aanbieders en zijn erg kien op privacy, dus je wordt niet ineens overspoeld met ongewenste aanbiedingen.

 

Een erkende makelaar kan een Kijkmijnhuis-website als relatiegeschenk cadeau doen aan nieuwe kopers. Dat kost de makelaar en klant niets. Wij verdienen een percentage van de producten die via de site verkocht worden, waar bezoekers zelf naartoe klikken. Onze klanten zijn de grotere full service makelaarskantoren. We hebben er nu vijfhonderd in ons bestand en daar komen er wekelijks twintig bij.

 

Sinds mijn zestiende heb ik, naast school, een webdesignbedrijf. We hebben een familiebv, die breed onderneemt. Voor de techniek van Kijkmijnhuis, die drie ton waard is, zijn we een 50/50 joint venture begonnen met techniekbedrijf MCW Studio’s. Er zijn dus twee aandeelhouders en ik voer de directie. In augustus kwam er een aandeelhouder bij, want ik wist via het tv-programma Dragon’s Den drie dragons te interesseren om 80.000 euro in het bedrijf te steken. We werken die deal nu verder uit. Met het geld breng ik Kijkmijnhuis naar het buitenland en bereid ik vergelijkbare  projecten in andere branches voor.”

 

Auteur: Jorrit Roerdinkholder

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Ook Ondernemer van de Maand worden? Dat kan via het ondernemersplatform op Sprout.nl.