Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Fresh online: Karin Barnhoorn (44)

"Toen ik in april 2007 mijn Gucci-tas wilde verkopen, kon ik ‘m op Marktplaats tussen de H&M'etjes van 3,50 euro kwijt. Nérgens op internet vond ik een stylish plek om designerspullen zonder biedsysteem te verkopen. Zo ontstond het idee voor Designer-vintage.com. De site is Engelstalig en ging in juni online.

In eerste instantie vroegen we – samen met medeoprichters Annemarie van Gaal en Veronique Andersen – al onze vriendinnen om hun kledingkasten uit te zoeken en spullen te koop aan te bieden. Inmiddels wordt de site steeds internationaler. Vooral Italië is lekker bezig: daar starten steeds meer vrouwen hun eigen winkeltje. Voor 35 euro per twee maanden krijgen ze een eigen url en een pagina die ze zelf kunnen aankleden om onbeperkt op te adverteren. Normaal gesproken mogen adverteerders voor 7,50 euro een stuk tot 150 euro twee maanden op de site aanbieden. De spullen móeten afkomstig zijn van één van de designers die we op onze lijst hebben staan, maar er kan ons ook gevraagd worden om een nieuwe designer toe te voegen. Vrouwen draaien hun hand er niet meer voor om hun spullen naar het buitenland op te sturen. Sommige verkopers maken prachtige pakketjes met mooie vloeipapiertjes en een leuk kaartje, en sommige kopers mailen foto’s terug waarop ze een stuk dragen. Er ontstaat echt een social community, dat hadden we vooraf niet verwacht. En mijn Gucci-tas? Die was meteen weg.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

 

Door Hester van de Kaa