Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Fresh: Creatief met de kredietcrisis

Tja, die crisis... Die zin kunt u er in elk gesprek wel even tussendoor gooien. Maar een kredietcrisis maakt ook creatief. Op vele fronten.

  1. Smart introduceert de Brabus Ultimate 112, en speelt in op de crisis: miljonairs kunnen zich blijven voortbewegen zonder er in luxe op achteruit te gaan, maar dan tegen een prijs van 63.000 Euro. En oh ja, er worden maar 112 van gemaakt. Waarschijnlijk door de arbeidsduurverkorting van de autobouwer.
  2. Het Amsterdamse Creative Cities Amsterdam Area organiseerde een ‘Doe-het-niet-zelf’ dag. Het bureau bracht vijftig creatieve ondernemers en experts op het gebied van juridische, financiële en bedrijfsmatige zaken samen om voor nop klussen voor elkaar te doen.
  3. Bakker Van der Bijl in Friesland maakt recessiesoezen. Chocolade en slagroom zijn ingeruild voor een aardbeismaak, en de prijs per stuk is gezakt naar 1,25 euro
  4. De crisis als perfecte smoes. Onder meer Stork en Philips Helath Care zijn al beschuldigd van opportunistisch gebruik van de crisis; bij Philips moesten 1600 werknemers het veld ruimen, omdat de omzetgroei niet op 6, maar op 4 procent uitkomt.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Ook creatief met de crisis?

Mail uw overlevingstechnieken naar: [email protected]